ROZWIEJ WĄTPLIWOŚCI
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz poniżej w dwóch działach
USŁUGI
Odpowiedzi na pytania dotyczące usług
Podobnie jak w przypadku braku połączenia po wi-fi prosimy o wyłączenie i włączenie routera, sprawdzenie, czy kable zasilające są wpięte prawidłowo do gniazdka zasilającego, sprawdzenie,czy kabel lan
jest prawidłowo wpięty do routera i urządzenia klienta, sprawdzenie, czy i jaka dioda lan świeci na routerze. Jeśli klient korzysta z własnego switcha prosimy aby podłączył urządzenie bezpośrednio do routera.
Jeżeli problem występuję nadal to należy skontaktować się z BOK
Zalecamy umieścić router w centralnej części mieszkania, na wysokości ok. 1-1,5 m, fale sieci wi-fi mogą być tłumione przez elementy konstrukcyjne budynku. Warto zminimalizować przeszkody, które mogą zakłócać sygnał wi-fi (mikrofalówki, telewizory) oraz sprawdzić parametry techniczne urządzenia (karta sieciowa, klasa dysku twardego, konfiguracja). Proponujemy zweryfikować zasięg wi-fi na paśmie 2,4Ghz i 5Ghz, o ile urządzenia klienta obsługują dwie częstotliwości. Często w blokach mieszkalnych częstotliwość 5Ghz pomimo tego, że gorzej pokonuje przeszkody to jest mniej zakłóceń i pozwala na bardziej komfortowe korzystanie z internetu.
Dekodery w usłudze telewizyjnej należy podłączyć kablem RJ-45 UTP do routera GPON
Umożliwiamy dokupienie publicznego adresu IP w cenie 10,00 zł miesięcznie.
Istnieje możliwość zawieszenia usługi dostępu do sieci Internet jednorazowo, maksymalnie na 6 miesięcy. Długość trwania umowy wydłuża się o okres zawieszenia.
Oferta dla klientów biznesowych zawiera publiczną adresację, możliwość ustawienia adresacji na urządzeniu klienta oraz możliwość krótszego czasu realizacji serwisu.
Większość dostawców gier wymaga w grach peer-to-peer posiadania przez użytkownika publicznego adresu IP. Istnieje możliwość dokupienia publicznego adresu IP.
W takich sytuacjach prosimy o zrestartowanie routera, sprawdzenie, czy kable zasilające są prawidłowo wpięte do gniazdka, sprawdzenie połączenia na innych urządzeniach, wyłączenie i włączenie połączenia
wi-fi na swoim urządzeniu; sprawdzenie, czy łączy urządzenie łączy się z właściwą siecią wi-fi oraz czy wpisane hasło jest poprawne. Oprócz tego zalecamy sprawdzenie, czy na routerze świecą się właściwe diody,
odłączenie repeaterów i wzmacniaczy zasięgu.
Jeżeli problem występuję nadal to należy skontaktować się z BOK.
Rekomendujemy przetestować prędkość internetu na stronie pro.speedtest.pl ponieważ ta aplikacja jest certyfikowana przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.W przypadku nieprawidłowości
zalecamy kontakt z biurem obsługi klienta. Certyfikowany pomiar jest jedyną podstawą reklamacji usługi dostępu do sieci Internet.
W domach jednorodzinnych konieczne jest wykonanie niewielkiego otworu w ścianie budynku w celu wprowadzenia kabla. Instalacja zakończona jest gniazdkiem abonenckim,
do którego podłączamy router światłowodowy.
W blokach mieszkalnych, w starych typach budynków konieczne jest wykonanie instalacji na klatce schodowej i wprowadzenie kabla do mieszkania.
W nowym budownictwie wykorzystujemy zbiorczą instalację światłowodową i monterzy podłączają tylko router do złącza światłowodowego w mieszkaniu.
Instalacja telewizji polega na podłączeniu dekodera(ów) do telewizora(ów) za pomocą kabla hdmi a następnie połączeniu dekodera(ów) kablem lan UTP do routera.
Instalację telewizji można wykonać samodzielnie lub może ona zostać wykonana odpłatnie, przez nas.
W przypadku samodzielnej instalacji szczegółowo opisujemy ten proces i służymy pomocą na każdym jego etapie.
Termin instalacji światłowodu uzależniony jest od ilości aktualnie oczekujących zleceń. Maksymalny termin to 30 dni.
Podczas ustalania terminu instalacji informujemy, jaki jest przybliżony czas oczekiwania na realizację.
Koszt przyłącza do domów jednorodzinnych będących z zasięgu naszej sieci zależy od zakresu prac jakie musimy wykonać aby doprowadzić kabel do wnętrza budynku.
W celu uzyskania wyceny wykonania przyłącza prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta pod numerem 885 856 856.
PŁATNOŚCI
Odpowiedzi na pytania dotyczące płatności
Nadpłata zostanie automatycznie rozliczona na rzecz kolejnej płatności.
Faktury wystawiane są 1-go dnia miesiąca, a termin płatności zobowiązania wynosi 14 dni i upływa 15-go każdego miesiąca.
Każdy klient posiada indywidualny numer konta do wpłat, który widnieje na pierwszej stronie umowy. W tytule przelewu można umieścić numer faktury, ale nie jest to konieczne do prawidłowego zaksięgowania płatności.
Faktura zostanie wysłana na podany w umowie adres e-mail. Faktura jest również widoczna w panelu klienta na stronie www.telbial.pl. Faktury wystawiamy pierwszego dnia miesiąca.
Najszybsze wsparcie